محتوا محتوا

یک متخصص تغذیه تشریح کرد


نقیایی اظهار کرد: حداقل مدت زمان ورزش نکته بسیار مهمی است که باید در فعالیت بدنی مد نظر داشت، اگر ما مدت زمانی کوتاه تقریبا زیر ۲۰ دقیقه ورزش بکنیم عمده انرژی هایی که از بدن ما گرفته می شود از طریق سوخته شدن قندها اتفاق می افتد و لذا چربی ها وارد فرآیند سوخت و ساز نمی شوند.

مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به راهکارهای کاهش وزن گفت: برای کاهش وزن دو راهکار مهم پیشنهاد می شود یکی رژیم غذایی سالم و دیگری فعالیت بدنی است.

دکتر یوسف نقیایی تاکید کرد: باید مد نظر داشته باشیم به منظور کاهش وزن می بایست انرژی دریافتی خود را کاهش دهیم.در این راستا باید بدانیم به ازای سوزاندن هر هفت هزار کیلو کالری یک کیلو چربی را از دست خواهیم داد. این نسبت خیلی مهم است.

این متخصص تغذیه بیان داشت: کاهش این انرژی به صورت توام هم با کنترل رژیم غذایی و هم با فعالیت بدنی طبیعتاً می تواند سرعت بیشتری به کاهش وزن ما بدهد.

وی عنوان کرد: فعالیت های بدنی بسته به شدت و مدت زمان انجام می تواند انرژی های متفاوتی را از ما بگیرد یا اصطلاحاً بسوزاند. به عنوان مثال در مورد پیاده روی اگر این فعالیت ورزشی با سرعت 3 کیلومتر در ساعت انجام شود در یک فرد متوسط موجب کاهش 200 تا 250 کیلو کالری در عرض نیم ساعت پیاده روی می شود. بنابراین اگر یک فرد یک ماه به این پیاده روی خود ادامه بدهد چیزی حدود یک کیلوگم چربی را از دست می دهد.

وی ادامه داد: در صورتی که ورزش های شدید تر انجام دهیم طبیعتا انرژی بیشتری هم از دست خواهیم داد. به عنوان مثال دویدن آهسته با سرعت 6 کیلومتر بر ساعت در عرض یک ساعت منجر به سوختن چیزی حدود 600 کیلو کالری می شود. می بینیم که شدت ورزش می تواند منجر به از دست رفتن انرژی و در نهایت منجر به کاهش وزن شود مشروط بر اینکه ما غذاهای خود را بعد از ورزش بیشتر نکنیم و بیشتر از حد معمول ماده غذایی مصرف نکنیم، چون این انرژی از تامین غذا جبران شده و منجر به کاهش وزن ما نخواهد شد.

نقیایی اظهار کرد: حداقل مدت زمان ورزش نکته بسیار مهمی است که باید در فعالیت بدنی مد نظر داشت، اگر ما مدت زمانی کوتاه تقریبا زیر 20 دقیقه ورزش بکنیم عمده انرژی هایی که از بدن ما گرفته می شود از طریق سوخته شدن قندها اتفاق می افتد و معمولاً بدن از ذخایر قندی خود برای تامین این انرژی استفاده می کند و لذا چربی ها وارد فرآیند سوخت و ساز نمی شوند. در صورتی که اگر فعالیت بدنی مدت زمان بالای 20 تا 25 دقیقه به طول بیانجامد، این سوخت و ساز وارد فاز مصرف چربی ها شده و انرژی خود را از سوختن چربی به دست خواهد آورد.

مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد اعلام کرد: توصیه می کنیم اگر کسی می خواهد فعالیت ورزشی انجام دهد حداقل مدت زمان بالای 20 دقیقه را برای خودش در نظر بگیرد تا بتواند مقدار انرژی را از دست بدهد. اما فراموش نکنید رژیم غذایی در کنار ورزش حتماً لازم است و به بدن ما کمک می کند که انرژی از دست رفته را مجدداً جبران نکند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.